Idei Marlansky™ (Despre primarul marlan)

| 22 Comments

E 4.37. Am ajuns si eu acasa. Am mancat. Beau un vinut rosu. Scriu articolul asta mai ales pentru cei din Iasi (desi sunt convins ca peste tot in Romania treaba este asemanatoare).
La inceput vreau sa spun ca nu am orientari politice si nu vreau sa fiu acuzat ca as tine cu vreo culoare orange, rosie, violet sau cum o mai fi.
Anul asta am avut sansa sa conduc destul de mult prin Romania (si nu numai). Strazi ca in Iasi nu am vazut pe nicaieri.
Daca in alte orase macar centrul arata acceptabil, in Iasi totul este praf si pulbere.
Piata Unirii a fost refacuta nu demult si deja a inceput sa sara betonul.
Bulevardul Independentei este plin de denivelari. De ce in strainatate (folosesc termenul asta generic in cunostinta de cauza) o groapa este frezata si plombata iar singura diferenta fata de restul strazii este culoarea? La noi cand se pune o plomba, trebuie sa fie cu 3-4 cm mai sus (sau mai jos) decat restul strazii. Bulevardul Independentei poate fi folosit pentru testarea noilor modele de masini.
Stefan cel Mare e plin de crapaturi.
Din Podu Ros pana in CUG (nu mai vorbim de continuare) strada arata ca dupa bombardament.
Pe pasarela din Bucium gropile si denivelarile te fac sa sari din scaunul masinii. Ma intreb daca nu este afectata structura de rezistenta a pasarelei cand trec camioanele incarcate.
La Piata Nicolina aproape ca nu mai exista strada (la fel si in continuare pe Primaverii).
In Tudor nu se poate circula decat in treapta a doua chiar si la 4 dimineata cand e strada goala.
Pe Pacurari, partea de sus este plina de denivelari iar cand incepi sa cobori ajungi la canalele alea care sunt cu vreo 5-10 cm mai sus decat nivelul strazii.
PANA AICI AM VORBIT DESPRE STRAZILE CARE NU AU INTRAT RECENT IN SANTIER. Nu le-am enumerat pe toate si nici macar nu am avut pretentia de a include zona industriala sau strazile mai putin importante dintre blocuri sau din cartierele de case.
Acolo unde a fost refacuta linia de tramvai partea centrala a strazii (cea cu linia) arata relativ acceptabil (am spus relativ) dar pana la bordura am impresia ca lucrarea a fost facuta de altii (cel mai probabil de la Primarie). Dupa ce ca acea parte este facuta cu o intarziere de cateva luni/ani, mai este lasat si cate un canal mai inalt sau o sina mai sus sau cine stie ce alta denivelare iar pe langa sinele de tramvai sare asfaltul la o saptamana dupa ce este pus. Nu stiu daca asfaltul nu este de calitate sau pur si simplu intreaga lucrare este facuta in bataie de joc dar au inceput sa apara niste VALURI aproape de Gara Nicolina. Daca vreau sa schimb banda spre dreapta sa intru in pasajul pe sub calea ferata mi-e frica sa nu-mi sparg baia de ulei (garda la sol mica, scut lipsa – ca asa-s masinile facute in/pentru Germania). Si cand ma gandesc ca strada aia nu are nici un an de cand este data in folosinta. Oare mai e in garantie? laughing Eu inteleg ca pe acolo trec masini grele iar vara asfaltul este mai moale dar oare in alte tari de ce nu se aduna asa asfaltul pe margine. Ma repet, nu fac parte din categoria celor care cred ca in “strainatate” totul este impecabil si nici nu generalizez dar daca nici in SUA nu mai sunt masini grele, atunci nu mai sunt nicaieri. Nu am vazut nicaieri in SUA sa se adune asa asfaltul de la caldura, nici in orase, nici pe autostrazi, nicaieri (si am mers cateva mii de kilometri).
Toata vara (cand in Iasi nu erau studenti iar lumea mai pleca in concediu) nu s-a lucrat aproape deloc. De cand s-au intors studentii, a fost spart tot Copoul. Nu au fost luate pe rand strazile, sa fie refacuta mai intai Strada Sarariei, apoi Lascar Catargi (sau prelungirea in sus si ce strazi mai sunt pe acolo) si apoi Bulevardul Carol I. Oare cine a fost inteligentul care a luat decizia sa blocheze tot cartierul ala? Sunt convins ca si Tudor-ul urmeaza sa fie “santierizat” dar nu la vara ca nu sunt suficienti spectatori ci in toamna anului 2012.
Nu vreau sa fiu inteles gresit. Nu ma opun santierelor. Este normal ca un asemenea proiect sa creeze un deranj temporar dar lucrurile pot fi facute cu cap. Acum sunt sparte trei strazi paralele si vor ramane asa pentru mult din “lipsa de fonduri”. Nu mai bine era finalizata o strada repede si bine iar resul la primavara (sau cand or fi bani)? Daca maine ninge iar temperatura scade sub -5 grade (lucru posibil si probabil), nu ramanem noi cu santier pana prin martie?
Despre “grozavia” din intersectia din fata Halei Centrale nici nu are rost sa mai comentez. De vreo 15 ani e santier acolo. Poate apucam sa vedem un tramvai circuland pe acolo anul asta whew.
Deci unde avem o strada in Iasi? Una as vrea sa vad.
Acum sa abordam alta problema: traficul si fluenta sa.
Daca in unele zone se circula relativ bine (am zis relativ), de ce trebuie sa intervina cate o noua regula care sa dea peste cap totul? Numai cuvinte de lauda (sa moara ma-sa) am pentru cel care a luat decizia de a schimba traficul la iesirea de sub calea ferata cand vii de la Spitalul de Recuperare spre Podul de Piatra. Daca tot au pus semafor acolo, de ce au restrictionat virajul spre stanga? Cei care vin dinspre bazar au verde intermitent si banda destinata deplasarii spre inainte, deci nu ii incurci cu nimic atunci cand iesi de sub pasarela virand la stanga. Este o simpla intersectie in forma de “T” dotata cu semafor. In momentul de fata esti obligat sa virezi la dreapta, sa mergi vreo 100 de metri pana cand linia continua se intrerupe si apoi sa intorci marlaneste (in intersectie), incurcand traficul din ambele sensuri. Noroc ca unii din stalpii aia care te directioneaza spre dreapta au fost mutati (de altii care si-au dat seama ca este o mare tampenie) si daca iesi noaptea de sub pasarela poti face o marlanie virand la stanga pe linie continua (presupunand ca la 4 dimineata nu stau curcanii sa ciupeasca o spaguta chiar acolo).
In Pacurari, la intersectia de la Scoala Petru Poni, daca tot au pus semafor de ce au mai fost lasate denivelarile pentru reducerea vitezei? Stau la semafor cu rotile pe spinarile lor. Cand iesi de pe Strada Niciman in Pacurari stai la semafor, apoi treci peste denivelare si apoi imediat mai ai un semafor (pe care il prinzi rosu intotdeauna). Cand cobori dinspre Fundatie, la primul semafor de la Petru Poni (pentru ca sunt doua at wits end ) de ce nu este verde intermitent pentru a vira la dreapta? Cui ii dai prioritate?
Exemplele de acest gen pot continua.
Acum sa vorbim despre prima si unica pista pentru biciclisti din Iasi. Aceasta incepe din Podul de Piatra, mal stang Bahlui, Tudor, Bucsinescu. Oare cei care au proiectat aceasta ineptie au vazut cum arata o pista pentru biciclisti intr-o tara civilizata? (a se vedea Austria)
In primul rand are o latime de 75 cm pe sens. Un ghidon de bicicleta are cam 65-70 cm lungime (exceptand cursierele). Cum dracu’ trec doi biciclisti unul pe langa altul? Pe sectorul Tudor-Bucsinescu, pista coincide in mare parte cu trotuarul pietonal. Cum trec si bicicletele si oamenii?
Pe langa pista bordura are pe alocuri o inaltime de aproape 30 cm. Daca ai nenorocul sa scapi o roata in lateral (ocolind un pieton) comotie cerbrala si multiple fracturi te asteapta. Biciclistii trebuie sa fie acrobati, mergand numai pe banda aceea ingusta care le este destinata. Intr-o tara civilizata pe acea pista se presupune ca pot merge si femei de 65 de ani cu portbagaj pentru cumparaturi prins in fata, nu doar pasionatii de sporturi extreme.
Cand a fost inaugurata minunatia am vazut la TV ca a fost facuta o cercetare si 80% din populatia Iasului stie de existenta pistei, fapt care este multumitor. Pai test de notorietate trebuia facut? Pai populatia statistica din populatia Iasului e formata, sau din utilizatorii (sau potentiali) de biciclete? Nu mai bine intrebau posesorii de biciclete daca sunt multumiti de modul in care a fost construita pista?

P.S. Pentru cine nu stie, in Iasi este primar Gheorghe Nichita. Nu stiu cu cine voi vota la viitoarele alegeri dar stiu sigur cu cine NU voi vota.
Image Hosted by ImageShack.us

Comments

comments

22 Comments

  1. Stai să ningă si ai sa vezi atunci cum o sa se prezinte drumurile dupa ce dau astia cu sare.

  2. Ce-i drept, anul trecut am fost prin Iasi cu ceva probleme. Dupa ce m-am intors de acolo, eu locuind in Ploiesti, a trebuit sa imi indrept doua jante happy. Si eu ma plang de idiotenia unora, dar o fac doar ca sa ma descarc, fiind totusi sigur ca nu se va face nimic. Bine ai venit in randul oamenilor care, datorita nivelului de trai din Romania, fac oarecum rost de bani si isi cumpara o masina pe care o distrug din cauza drumurilor in cativa ani. Dupa cum ai spus si tu daca faci o treaba trebuie sa o faci si cu cap. In Ploiesti au asfaltat o strada cap-coada (cum e si normal) de iti era mai mare dragul sa circuli pe ea. La doua luni dupa s-au gandit cei de la “Groapa Nova” sa traga nu stiu ce conducte subterane spargand (fara sa exagerez) din doi in doi metrii 90% din strada. Asta ca sa nu mai vorbim de partea de garantie. Garantia a fost data de catre firma care a facut strada si bineinteles terminata, in momentul in care au inceput sapaturile.
    Asa ca, dragi conducatori auto, in scurt timp o sa fie mai convenabil sa va cumparati un elicopter mai mic, decat o masina.

  3. n-ai ce sa-i faci! incompetenta este maxima! sunt promovati pe criterii politice de la cele mai marunte functii lingai cvasi-analfabeti, care nu stiu sa scrie, citeasca, vorbeasca in limba materna corect, d-apoi o limba straina sau Doamne Fereste competente profesionale! (si bineinteles ca acesti neaveniti ajung in protipendada societatii iesene – vezi toate filialele iesene ale marilor partide in acest caz )Cand si tu si eu si altii, vedem asemenea exemple zi de zi de ce nu luam nicio masura? Tare mi-e frica de voturile parlitilor care nu au ce cauta in ORAS si voteaza pentru o sarma sau un kil de ulei…pe cine…pe GIGI Dorohoianu! Doamne FERI!

  4. CEO, ai tratat foarte bine laughing si chiar iti dau dreptate. Si nu numai in Iasi dar si la mine in Cernavoda, si in Constanta in zona industriala chiar si drumurile care fac legatura intre localitati. Anul trecut in decembrie au venit ai mei in vizita la Iasi sa vada cum stau unde stau si altele. Stateam in Pacurari. Am fost in Bucium ca sa-i duc la bunicii mei in Tatarasi. Drumul n-a fost o problema pana la CET. De acolo si pana la intersectia Tudor cu Vasile Lupu am facut pe putin o jumatate de ora. Si sa nu uite lumea “santierul” din Tatarasi. Dupa ce s-au instalat, hai la mine sa vada ce si cum. Pana in Pacurari nu au fost probleme decat la BCU. Dar cand au plecat de la mine au luat-o pe la gara, Podul de Piatra, Gara Internationala si incepea calvarul. Era si decembrie, trafic cat incape, gropi peste gropi, tata a mai rupt si 2 jante si o planetara prin zona pietei Nicolina ca toata lumea stie ce e acolo. Eu unul aveam niste asteptari din partea primarului Nichi. Faci un lucru, strici soseaua, schimbi linia de tramvai spargi conducte si tot felu, dar repari frate nu peticesti, ca doar asta stiu sa faca romanii. In Constanta, Mazare a scos liniile de tramvai, astfel a creat mai multe benzi de circulatie, n-ai gropi, e altfel. Mie unu imi plac soselele din Constanta.
    Vor sa fluidizeze traficul iesean. S-a desfintat linia CUG-Podu Ros-Palat-Hotel Europa [acum vor s-o redeschida], au bagat celebrele “combine frigorifice”[iarna] MAZ, stau cate 4-5 politisti de la Rutiera intr-o intersectie, mai sunt si lucrari colo si colo, e un adevarat calvar. O profesoara din anul I avea o vorba, dar cat se poate de adevarata: “Unde este o intersectie blocata, sigur este un politai acolo”.Creca unica solitie pt fluidizarea traficului ar fi o telegondola laughing. Sau chiar elicopterul, ce naiba happy

  5. Mda… Sunt din Dorohoi, dar nu știu de existența panoului… Cred că a fost pus numai pentru poză, sau nu am intrat în Dorohoi pe acolo. În fine… cert e că nu știam că primarul Iașului s-a născut în orașul meu natal.

  6. Si articolul lui CEO si comentariile de mai sus contin instantanee din “superba” realitate cotidiana a eternei si fascinantei Romanii… in tara unde unu ca Traian Basescu e presedinte la ce sa ne asteptam?

  7. crezi ca o sa citesc “tat” textu ala ? laughing

  8. Eu l-am citit şi iată ce-am descoperit! “Si cand ma gandesc ca strada aia nu are nici un an decat este data in folosinta.”
    Ce ai vrut să remarci CEO Mârlanski aici? Că strada are decât nu an, sau că strada aia nu are decât un an de când s-a dat în folosinţă?
    Sunt malitios… ştiu!

    • De cand …. scrisesem “nu are decat un an” apoi m-am intors, am reformulat… si a ramas asa… deh 5 dimineata, vinut. laughing

  9. In podul de piatra a aparut un crater imens in sosea la 3-4 luni dupa ce a fost data in folosinta. iar pe nicolae iorga s-a turnat asfalt PESTE gurile de canal exact asa metalice cum erau. evident ca s-a surpat asfaltul in cateva luni si strada din nou in shantier din 50 in 50 de metri. As putea sa inteleg lipsa de fonduri: “n-avem bani, nu facem strazi” asta e! DAR .. .sa platesti km de strada la suprapret baietilor destepti din galati, ca sa-ti faca o treaba de cacat pe banii nostri, sincer, asta nu pot s-o m-ai inteleg

  10. bine…ceva de spus ai…te si duce capul sa o faci intr-un mod convingator, acuma fa rost de ceva bani si sa moara Nikita de nu te aleg primar!

  11. Ne-ai facut praf Iasul si asa e vai de el,chiar nu era nevoie sa ne aduci aminte ce capitala a Moldovei e Iasul,degeaba faci remarci sa vedem noi…aia de`al de Nichita si restul brigadei trebuie sa vada asta,si noi ne-am saturat de ce e in Iasul asta…si cui ii pasa!?!odata ce ei au buzunarele pline si vb aia “au ce ceeee!” Rusine lor! Noi suportam!oh go on

  12. “au cu ceee” * !

  13. peste tot in tara cele mai multe lucrari sunt toamna, se apropie sfarsitul anului si trebuie sa cheltuiasca banii din bugetul pe anul respectiv astfel ii pierd…
    nu ii o scuza buna dar asta ii Romania

  14. Salut Marlane,
    Am si eu o remarca cu privire la schimbarea proprietatilor asfaltului la temperaturi ridicate. Locuiesc de aproximativ 1 an si vreo 5 luni in UAE (de loc sunt Iesean …winking. Aici, incepand din luna aprilie si pana pe la jumatatea lunii octombrie, temperatura aerului scade f.f. rar sub 53 de grade (asfaltul …winking. Ei … asa cum am mai spus de 1 an si vreo 5 luni sunt aici si inca ma intreb cum naiba rezista asfaltul la temperaturi de astea in conditiile in care la 140 km/h (limita de viteza legal admisa pe multe dintre sosele (si din fericire si pe cea care ma duce de la servici acasa si invers big grin) iti vine sa cobori din masina, ca ai impresia ca stai pe loc?!
    Nimic de spus … astia nu stiu sa numere pana la suma banilor pe care ii au, etc. Au o infrastructura … n-am cuvinte. Dar totusi … de ce la noi chiar nu se poate face nimic de calitate, de ce la noi e imposibil si la altii absolut normal si decent?!
    Am fost acasa in august si stiam f. bine care e situatia acasa, ca stiu de unde am plecat si nici n-am plecat de 20 de ani, ca sa uit cum sunt strazile si in general conditiile din Romania, dar parca situatia situatia drumurilor era cu 35 – 40 % mai rea ca in 2010.
    Cu respect pt. romanul platitor de taxe (degeaba),
    Mihai

  15. Da da.am patit`o si eu cu intersectia de la Spitalul de Recuperare,si avem nevoi sa virez stanga.Dar am virat dreapta si am intors pe linia dubla continua si gata.Daca ei sunt Marlani Noi de ce nu am fi?laughing.Deci asta este Iasu`laughing.Si mai sunt si alte exemple ,alte restrcitii la care s-au gandit ei ca is bunehappy.

  16. Nichita nici nu ar trebui sa participe la alegeri..oricum tot pensionarii il vor alege..O sa fuga si asta acusi cum a fugit si Simirad acum cativa anilaughing

  17. Daca tot e anul şantierelor..dupa modelul B-dul Copou + str. Sărărie avem in aceste zile şi Str.Palat + str. 7 Noiembrie! e oficial urmeaza zona Păcurari- Independentei Elena Doamna…http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Primavara-Iasi-santier-proportii-FOTOGALERIE_0_583742075.html şi neoficial ştiu ca exista discutii cu privire la un şantier ce ar avea ca urmare (dupa 15 ani probabil) fluidizarea traficului in zona Podu Roş.

  18. Bă băiatule, îţi jur că dacă mai iese o dată nikita primar la Iaşi, îmi fac buletin de Vaslui!
    E atât de evident că omu’ e posesor de retard sever, încât nu pricep cine-l votează şi DE CE?
    În fine, bine măcar că avem trotuare pavate pe care să parcăm şi să îngrădim astfel dreptul la muncă al prostituatelor!
    Hai sănătate!

Leave a Reply

Required fields are marked *.